maandag 20 januari 2020

Info over deze Wandeling


Wat info wat we gaan doen, op 29 en 30 januari 2020 gaan we deze wandeling maken
ik voor de 2 keer, het is echt genieten van wat je allemaal ziet de kleuren, het pad etc.

In 1901 ontstond de behoefte aan een pad om spullen tussen de Chorowatervallen en de Gaitanejowatervallen te  transporteren voor de bouw en het onderhoud van de hydraulische centrales aan beide kanten van de watervallen. Na vier jaar werken werd in 1905 het pad geopend. In 1921 gebruikte Alfons XIII van Spanje het pad om de dam Conde del Guadalhorce te openen, waarna het pad bekend werd onder zijn huidige naam el Caminito del Rey: het Koningspad.
In de 20ste eeuw raakte het pad in verval, waardoor veel delen in gevaarlijke staat kwamen te verkeren. Op vrijwel geen enkele plaats bevonden zich leuningen en op sommige plaatsen bestond het pad slechts uit een smalle metalen balk. In 1992 werd het pad officieel gesloten. Om te voorkomen dat mensen het pad nog steeds zouden betreden werd het eerste stuk van het pad gesloopt. Desondanks wisten avonturiers de weg naar het pad nog steeds te vinden. In totaal vier mensen overleden bij twee ongelukken in 1999 en 2000, en in februari 2010 is er een 24-jarige Zwitserse bergbeklimmer overleden na een val.


Er mogen steed maar 10 personen op deze brug lopen



In 2006 sprak de regionale overheid van  Andalusie over een restauratieplan. De kosten werden toen geraamd op 7 miljoen euro.
In 2014 zijn de restauratiewerken gestart. In maart 2015 werd het pad heropend. De autonome overheid van Andalusië en de stad Malaga deelden de 5,5 miljoen euro renovatiekosten. Daarvan werden 2.7 miljoen euro geïnvesteerd in de restauratie van het nieuwe wandelpad; de rest kreeg als bestemming aanvullende diensten in het gebied zoals wegen, parkeerplaatsen en busverbindingen.

Onze Carlos die dit mogelijk maakt



De renovatiewerken bestonden voornamelijk uit het vernieuwen van het wandelpad met leuningen, het repareren van de brug en het diep verankeren van stalen bouten in de rotsen voor de veiligheidslijnen.


Het oude pad loopt onder het nieuwe




Helikopters en alpinisten werden ingezet voor de herstelwerkzaamheden aan el Caminito del Rey. Voor het transporteren van materiaal werden helikopters ingezet en op de gevaarlijkste delen van het pad Alpinisten. Het ontwerp van het pad is van architect  Luis Machuca 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten